søndag 26. januar 2014

Strikkepinneoppbevaringsmappe

Pinnemappe
Symaskinen min er ødelagt (det er noe rart med undertråden), så jeg syr ikke så mye (jeg sydde ikke så mye før heller - det er en grunn til at symaskinen ikke har vært til reparasjon). Noe av det siste jeg sydde før maskina takket for seg var faktisk strikkerelatert, noe som sier noe om hvor interessert jeg er i sying.

 
Jeg hadde tenkt å lage en form for lukkemekanisme,
men fant at jeg ikke trengte det.
Denne mappen er til oppbevaring av strikkepinner og er sydd av en gammel olabukse, en gammel rødrutede lakenpose og litt annet stoff jeg hadde liggende.

Det er ikke så lett å forklare hvordan jeg gjorde det, mappen er sydd på gefühlen og for over et år siden, men hovedprinsippet er i alle fall at et stoffstykke er festet til et annet stoffstykke med flere vertikale sømmer, noe som lager rom for strømpepinner, rundpinner og heklekroker. Det tok meg en dags konsentrert sying å få til dette, men jeg var veldig fornøyd med resultatet.

Det jeg er mest fornøyd med er nok lommen som er akkurat passe stor til pinnemåleren og noen nåler og pinnestoppere.

Alt i alt er en pinnemappe en nødvendighet for en organiseringsnerd som meg. Det er en fornøyelse å kunne rydde pinnene pent på plass etter bruk og alltid vite hvor de er.
Pinner og kroker i ryddig system.
En praktisk liten lomme

4 kommentarer:

  1. Det var fint! Lurt å bruke en olabukse, det blir jo veldig solid!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Ja, den ble ganske robust, både dongerien og det hvite foret du kan skimte på de siste bildene er ganske tykt stoff. Og dessuten synes jeg at dongeri og rødt er så fint sammen :)

      Slett
  2. Jeg elsker system! Denne var både praktisk og fin.
    Jeg har forresten også en symaskin som hoster og harker om dagen, men den ryker inn til service neste uke. Den har rukket å bli 12år, så da fortjener den en liten overhaling (og jeg fortjener kanskje en maskin som ikke tripper på annenhver søm ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Men hvis den har holdt i 12 år før den begynte å hoste og harke synes jeg maskina di skal være veldig stolt av seg selv. Da er jeg enig at den har fortjent en overhaling :)

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...