søndag 12. januar 2014

Blomster i snøen


I oktober bestemte jeg meg for at jeg skulle bruke opp Superwash-lageret mitt. Jeg rota litt rundt på Ravelry og fant sols(tr)ikkes sirkel i kvadrat. Jeg er ikke en erfaren hekler, men med bildeinstruksjoner er det jo ingen sak. Jeg hadde Smart, Karisma og Mor Aase Superwash på lager da jeg begynte.

Garnfarging med eddik og Wilson matfarge.
Jeg begynte med å hekle med rester fra lageret, inkludert noen hvite nøster som jeg farget selv, men ettersom lagergarnet minket og teppet ikke var blitt så stort som jeg ønsket meg kjøpte jeg inn minst like mye farget garn som jeg tok fra lageret. I tillegg måtte jeg kjøpe hvit kant-farge. Jeg kjøpte Mor Aase på Rema 1000 på Lambertseter, så det ble i alle fall ikke så dyrt som hvis hele teppet skulle vært heklet sammen i f.eks Smart. Til slutt hadde jeg 99 rundinger, og da begynte jeg å hekle sammen. Teppet er 11 ruter langt og 9 ruter bredt.

Blomster i snøen og snø på bakken.

Jeg ble veldig fornøyd med teppet. De endelige målene med heklekant og alt er 101*125 cm, og teppet veier 874 gram. Det er veldig passe for å ha i fanget om kvelden, og jeg tenker at dette teppet blir et fint sengeteppe i en barneseng en gang.

Men hvorfor jeg tenkte jeg skulle tømme lageret aner jeg ikke, for jeg begynte sporenstreks å fylle det opp igjen med en gang dette teppet var ferdig.

De myke fakta;
Mønster: Sirkel i kvadrat
Størrelse: 101*125 cm
Garn: Mor Aase Superwash, Smart, Karisma
Krok: 4 mm
På ravelry: Colored circles.

7 kommentarer:

  1. Utrolig nydelig teppe!!!! For en jobb!!! Ikke tenk på garnlageret - bare kos deg du!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Og du har rett - det viktigste er jo å kose seg :)

      Slett
  2. Svar
    1. Takk :) Jeg ble fornøyd til slutt :)

      Slett
  3. Kjempefint :). Har lyst til å lage noe sånt jeg også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Eli. Det er et veldig greit og bærbart prosjekt, i alle fall til du begynner å hekle sammen firkantene ;)

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...