tirsdag 7. januar 2014

Jeg har fått julegaver

Fordelen med å ha hobby er at det er lettere å finne ut hva man bør kjøpe til meg til jul. Og det er jo stas for meg å få hobbyrelaterte gaver, så det er en vinn-vinn-situasjon.

Strikkebøker
I år fikk jeg to strikkebøker; Vintage knitwear for modern knitters og Retro Knits. Begge er engelske bøker med med oppskrifter på strikkeplagg fra forskjellige tider på 1900-tallet. Retro knits har i tillegg korte introduksjoner til hvert tiår. Det er morsomt å se hvordan motebildet har utviklet seg, og inspirerende å bla gjennom og titte på oppskrifter.

Jeg synes alltid det er minst like morsomt å se hvordan andre har strikket en oppskrift, og da er Ravelry genialt. Begge bøkene finnes her, selv om ikke alle mønsterene er registrert ennå. Flere av oppskriftene ser ut som de skal strikkes på ørsmå pinner og med en del montering (de var sikkert mer tålmodige i gamle dager), så vi får se om jeg ender opp med å strikke noen av mønsterene som de står, eller om bøkene blir mest til inspirasjon.

I tillegg fikk jeg gavekort både på Tjorven og To damer, så nå kan jeg kjøpe garn uten å ofre studentbudsjettet en tanke.

"Gavekort"

Den morsomste gaven var nok "gavekortet" fra stemoren min. Vi bor ikke i samme by, men hun tenkte at det var lurest å kunne handle garn i byen jeg bor i. Derfor fikk jeg kontanter i en konvolutt, men "gavekortet" har fortsatt en utløpsdato(!). Heldigvis er jeg ikke bekymret for å å gå over fristen - jeg finner nok noe å bruke disse pengene på ;)

1 kommentar:

  1. Så kjekt å kunne reparere det fine teppet (...og for en tolmodighetsprøve det må være).

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...