fredag 7. februar 2014

En litt stor sopp

Shroom i Drops Eskimo
Min yngste lillesøster bestilte en lue til jul. Helt spesifikt ønsket hun seg en Shroom, etter at hun stilte opp som modell på den forrige Shroom-en jeg strikket. Og Shroom er jo et av de raskeste prosjektene jeg vet om, så det var ikke noe i veien for å innfri det ønsket. Jeg brukte ca to timer på hele lua. En overkommerlig mengde tid, særlig tatt i betraktning at jeg bodde hjemme mens lua ble strikket og måtte begrense strikkingen til de gangene jeg satt på bussen på vei til eller fra en avtale som ikke inkluderte lillesøster.

Dessverre har jeg ikke skrevet ned på Ravelry-siden til den forrige lua hvilken størrelse jeg strikket i. Jeg tenker rett som det er når jeg registrerer prosjekter at "Dette kommer jeg aldri til å trenge å vite igjen", og så lar jeg være å skrive inn f.eks størrelse på plagg eller typen strikkepinne. Men det må jeg slutte med, for jeg blir ofte veldig irritert å meg selv når jeg ikke finner den informasjonen igjen senere.
Fornøyd med ny lue
Denne gangen strikket jeg soppen i voksenstørrelsen, men da jeg så den på lurte jeg på om den kanskje var strikket i barn sist. I alle fall så den litt stor ut nå. Heldigvis var ikke jeg den eneste som hadde fått med seg at lillesøster ønsket seg lue, hun fikk i alle fall 5 luer i tillegg til Shroomen fra meg, så hun kommer til å forbli varm på ørene uansett.

De myke fakta;
Mønster: Shroom
Størrelse: voksen
Garn: Drops Eskimo
Pinner: 5.5 mm, 8 mm

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tusen takk :) Det er en super presang, så rask som den er å strikke.

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...