torsdag 7. juni 2018

Jeg har ikke noe å strikke

Jeg tror de fleste ivrige kurs- og konferansestrikkere har kjent på å være på vei ut døra til et kurs der du skal sitte stille hele dagen, og plutselig oppdage at man ikke har noe å strikke. Sist jeg skulle ha fagdag på jobb kom jeg på at jeg ikke hadde noe egnet strikketøy i det jeg satte meg ned for å spise frokost. Inspirert av Rygja-gryteklutene, googlet jeg fine border og trommet sammen et slags mønster mens jeg spiste frokostblandingen min.


Med de siste restene av det amerikanske bomullsgarnet mitt la jeg opp masker på bussen, og innen jeg satte meg ned på plassen min var strikketøyet godt nok etablert til at det var ganske tankeløs strikk. Grytekluter er dessuten perfekt størrelse for møtestrikking.



Jeg ble riktig fornøyd med det ferdige resultatet. Siden de er strikket dobbeltsidig og i flerfargestrikk er de ordentlig tykke og isolerer godt når jeg prøver å vippe brøddeig inn i varme gryter.


De myke fakta;
Mønster: Egenmekket, med akkantus-mønster
Garn: KnitPicks Dishie
Pinner: 3 mm
På ravelry: Acantus

2 kommentarer:

  1. Den borden er veldig fin. God idé å bruke den til grytekluter, de ble stilrene og fine!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, jeg er enig i at borden er fin. Så den første gang i kofteboka, tror jeg, og liker den veldig godt!

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...