onsdag 20. juni 2018

"Reste"-sjal

Da venninna mi kjøpte garn til Idar-jakken tok hun så hardt i at jeg brukte mindre en 25% av garnet. Noe måtte jeg jo gjøre med restene, så jeg bestemte meg for å strikke et sjal. Dette sjalet strikket jeg faktisk før jeg strikket hap-en, og Loren-sjalet er også inspirert av de Shetlandske hap-ene.


Jeg er ikke like stødig på blondestrikk som på flerfargestrikk, så et veltrent øye vil legge merke til at noen av rundingene i i midtpartiet er litt ruskete, særlig de som er inne ved midten.


Jeg begynte på sjalet rett før jeg skulle levere hovedoppgaven min, og etter at jeg var ferdig med rillestrikkdelen var det ærlig talt et alt for komplisert prosjekt å holde på med ved siden av oppgave-innspurt. Men, man kan jo ikke være lur hele tiden, og oppgaven ble heldigvis levert i tide på tross av komplisert strikkeprosjekt.


Når sjalet ikke er på besøk hos meg for å bli avfotografert bor det på kontoret til en venninne som tar en doktorgrad, så det er tydelig at dette er et sjal som trives i akademiske situasjoner.

De myke fakta;
Mønster: Loren av Gudrun Johnston
Garn: Duo Merino
Pinner: 4. mm
På ravelry: Loren shawl

2 kommentarer:

  1. Nydelig sjal! Vanskelig å se feilene om man ikke studerer det nøye. Jeg har ikke strikket så avansert hullstrikk, men har strikket Aestlight av samme designer. Ble litt feil der og … Men det er ikke så farlig, det synes ikke 😅

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, det er ikke så lett for oss som strikker med flerfargestrikk. Det er jo gode mønstere, selv om jeg i min uerfarenhet knoter det litt til :)

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...