søndag 22. mai 2016

Restegarn og rillestrikk

Etter at jeg strikket ferdig sjalet i forrige blogginnlegg har jeg hatt en pause fra de store prosjektene. Garn er veldig dyrt i USA, noe som gjør det lite fristende å prøve nytt garn. Restegarnet etter prosjekter jeg hadde med fra Norge har dermed fått kjørt seg.


Først strikket jeg et par dukkegensere til Vilhelmina. Denne oppskriften er både kjapp og enkel, og passer godt til å prøve nye mønster og fargekombinasjoner.


Med en god del superwash-restegarn igjen begynte jeg å strikke lappeteppe-lapper. Jeg har tenkt lenge at det  kunne vært hyggelig å ha en liten kurv med garn og pinner som gjestene mine kan strikke litt med når jeg har besøk. Dessuten er det greit å kunne ha noe helt enkelt å strikke på mellom store prosjekter, eller hvis man skal strikke i en setting som krever at man konsentrerer seg om noe annet i tillegg.

Etter at jeg hadde strikket opp alt restegarnet og enda ikke hadde kommet på noe annet jeg hadde lyst til å strikke fant jeg en Drops-forhandler i California og kjøpte inn 5 nye nøster med Karisma. Det er noe underlig tilfredsstillende med rillestrikk, så jeg regner med at jeg kommer til å strikke lappeteppe-lapper en god stund til.

4 kommentarer:

  1. Så gøy at du får brukt restegarnet - søte gensere. Og lurt med lappeteppe også!!! Synd at garn er så dyrt - det visst jeg ikke. Men igjen, det kommer kanskje an på inntekten og hva alt annet koster. Her kan man jo også gi mye for garn... Lageret er jo verd sin vekt i gull.. He he :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt sikkert en del av regnestykket at jeg generelt har lite penger igjen, nå på slutten av utvekslingen. For ikke snakke om at alt helst skal få plass i kofferten på vei hjem også ;)

      Slett
  2. Det ble jo noen veldig søte små gensere da :) Morsomme "prøvelapper" å strikke, det! Og resteteppe er lurt! Jeg synes det er kjempedeilig med "mindless" strikk, og med mange farger å velge i blir man jo heller ikke så fort lei! Jeg hekler et teppe for tiden. Vi har teppealong på Ravelry hos Anonyme Garnoholikere for tida, så bare sleng deg med om du har lyst!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for teppealong-tips, jeg slenger meg på :)

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...