fredag 15. april 2016

Hverdagsgenser

Av og til trenger man bare en helt enkel superwash-genser, til de helt vanlige hverdagene.
Denne genseren er strikket i Drops Karisma, og med omtrent samme maskeantall som Lopapeysa. Karisma gir meg litt løsere strikkefasthet enn Sandnes sine superwash-garn (Smart og Mor Aase Superwash), så denne genseren ble litt løsere. Det er helt greit, men jeg må innrømme at jeg foretrekker Sandnes.
Disse bildene er tatt foran et forlatt hus rett ved jobben. Jeg ser mange flere tomme hus her enn jeg er vant til i Norge. En amerikansk venninne av meg mener det kommer av at det er så mye plass i USA at det er like greit å bygge nytt som å finne nye bruksområder til gamle hus. Jeg vet ikke om hun har rett, men det er uansett gøy for oss som er glade i å ta bilder.


De myke fakta;
Mønster: Basert på Røff tunika
Størrelse: S
Garn: Drops Karisma
Pinner: 3 mm
På ravelry: Simple white

Everyday sweater. A simple sweater in a Norwegian superwash yarn. It turned out a little looser than I have come to expect from sport weight superwash, but it's ok. The backdrop is an abandoned house near my work. There seem to be more abondoned buildings here than I am used to from Norway.

9 kommentarer:

  1. Den er så utrolig flott!!! Veldig fint med det blå mønsteret og blå kant øverst. Rart dette med husene, men godt du finner flotte bakgrunner til bildene dine. Håper du har det bra der du er!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg har det veldig bra her borte, amerkianere er jo et imøtekommende folkeslag, og San Francisco er en spennende by :)

      Slett
  2. Dette var en fin genser. En sånn har jeg også lyst på, men selvsagt helt realistisk får jeg jo aldri ut fingeren når det gjelder strikking til meg selv. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det må være hardt å være et så bra menneske som deg - jeg er glad jeg er utstyrt med en god dose egoisme når det kommer til strikking ;)

      Slett
    2. Hehe, det er latskapen som råder. Liten lue eller genser i størrelse XL? Valget er enkelt :-)

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...