søndag 24. januar 2016

Prinsessebody

Løftet mitt om å strikke til alle som får barn på kullet har blitt aktuelt igjen, og jeg har strikket en liten gave til en jente som kommer til verden ganske snart.


Jeg likte veldig godt både lekedrakten og bodyen jeg har strikket fra Den store guttestrikkeboka i år, så valgte jeg å lete i Strikk til mamma og mini da jeg skulle strikke til en jente. Jeg falt for Lillesøsters matchende babydrakt, som er utrolig søt.


Jeg synes det var forferdelig vanskelig å få til noe skikkelig rynkefelt foran på brystet. Hvis noen har noen tips tas de i mot med stor takk. Jeg har lekt litt med tanken på å bare sy i et elastisk bånd på baksiden hvis jeg noen gang strikker denne igjen.


I likhet med lekedrakten fikk denne også bendelbånd og trykknapper i skrittet. Denne gangen kjøpte jeg sånne trykknapper som man hamrer inn, så det ble enda mer effektivt. Alt som reduserer arbeidstiden på monteringen betyr jo mer strikketid.

De myke fakta;
Mønster: Lillesøsters matchende babydrakt
Størrelse: 3-6 mnd
Garn: Drops Baby Alpaca Silk
Pinner: 3 mm
På ravelry: Prinsessebody

Princess romper
My promise to knit a little something for everyone in my class who has a kid has again become relevant. This little princess romper was knit for a girl arriving sometime in January. It's supposed to be gathered in the front, but I found that very hard to accomplish. The bottom is closed with snaps to make diaper changes easier.

4 kommentarer:

  1. Så fin! Håper du har det bra der borte i Junaiten (som de sa i gamle dager :p) :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :D
      Har det bra i Junaiten, men er fornøyd med at det ikke er gamledager. Det er kjekt å kunne skype hjem og lese norske nettaviser ;)

      Slett
  2. For en fin barselgave. Jeg har lurt på å skaffe meg en sånn dings(tang) til å feste trykknapper med. Nå ble jeg enda mer fristet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er virkelig ganske genialt med trykknapper! Du trenger ikke egentlig sånn tang, da, det kommer en plastdings sammen med knappene som du kan bruke til å dunke sammen med hammer :)

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...