torsdag 3. september 2015

Innimellomstrikk

Det har vært stille dager på bloggen mens jeg har vært på ferie, hatt semesterstart, og fremfor alt styret med mønsterskriving og teststrikking. Jeg har strikket litt, jeg er blant annet nesten ferdig med min andre Papilio-jakke. Nå er det bare ermene igjen, men det er til gjengjeld den kjedeligste delen.


Det tar tid å strikke jakke med mønster (i alle fall når du først begynner å strikke jakka i feil størrelse og må rekke opp hele og begynne på nytt), men jeg har strikket en liten kyse som innimellom-strikk. Den ble lagt opp på en tur til Salhus Trikotasjefabrikk (anbefales!), på impuls og uten mønster, så jeg endte opp med å legge opp litt få masker, og lua ble litt bitteliten og passer nok best for et prematurt barn.

Lua er strikket fra fronten og bakover, og når jeg skulle begynne på bakhodet delte jeg maskene i tre og strikket over de midterste maskene mens jeg strikket to sammen på hver side hver omgang. Synes det funka bra. En liten stropp ble strikket fra den ene fronten, der skal jeg feste en trykknapp.

De myke fakta;
Mønster: Strikket på slump
Størrelse: Prematur, eller kanskje dukkestørrelse?
Garn: Holst Supersoft
Pinner: 2,5 mm
På ravelry: Preemie bonnet

5 kommentarer:

  1. Så søt lue da!! Og kjipt at du måtte rekke opp!!! Grøss og gru - håper du har mot på å starte igjen!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Heldigvis oppdaget jeg feilen rett etter ermedelingen, så jeg har rukket å komme forbi opprekkingspunktet nå. Jeg satt en hel helg og nistrikket, for det er så utrolig kjedelig å strikke noe man har strikket før. Nå må jeg bare bli ferdig før oppskriften skal publiseres, så jeg får tatt bilder :D

      Slett
  2. Den var jo utrolig søt! Tror ikke jeg hadde kommet på å lage den konstruksjonen selv. Har nesten lyst til å spørre etter mønster på den også jeg ;), men jeg skjønner at du har fullt opp med mønstermekking og strikking av Papilio - håper du har kommet over opprekkinga nå, sånt er så utrolig kjedelig! Lykke til videre i prosessen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, det er morsomt at du sier det med oppskrift, jeg tenkte nemlig akkurat det samme selv :)
      Papilio er så godt som ferdig - med mindre en av testerene oppdager en kjempefeil nederst på ermet (de fleste er ferdig med bærestykke og bol) så kommer den til å publiseres som den står nå - med andre ord blir ikke det så mye jobb :) Dermot har jeg begynt på mønsteret til Ishavsgenseren - førsteutkastet er snart ferdig oversatt til engelsk og klart for testing :) Men etter DET så skal du se at det kommer et kysemønster herfra :) Kanskje du vil teststrikke? ;)

      Slett
    2. Hehe, så gøy! Ja, det gjør jeg gjerne :) - det må jeg vel kunne ha kapasitet til :D

      Oi, enda et mønster! Bøyer meg i støvet, og den genseren er utrolig flott!

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...