søndag 23. mars 2014

Ingerid Sletten-lue



Jeg hadde et nøste BabyAlpaca Silk igjen etter at jeg strikket Kernell, så jeg har strikket en liten Ingerid Sletten-lue. Det var assosiasjonen til både meg og stemoren min - det er nok noe med fargen og kysefasongen som gjør at den er akkurat slik vi har sett for oss Ingerid Slettens lille hue av farvet ull.


Oppskriften er Liten lue fra boka Myk Start, og jeg har bare strikket den fordi jeg trodde mønsteret og garnet ville passe godt sammen. Jeg fikk ikke helt til fellingen i bakhodet, så jeg strikket rundt og rundt og felte 10 m hver andre omgang til 10 masker gjesto på pinnen. Synes det ble ganske fint.


Jeg legger den i brudekisten, så får vi se om det dukker opp noen som kan få den etterhvert (forhåpentligvis før den blir så møllspist at det ikke er tråden igjen).

De myke fakta;
Mønster: Liten lue fra Myk start
Størrelse: 0-2 mnd
Garn: Drops Baby Alpaca Silk
Pinner: 2.5 mm
På ravelry: Prosjektside

6 kommentarer:

  1. Søt lue, fin farge! Jeg har også et par nøster rød Alpaca Silk liggende, og har også strikket skjerf av det, men mitt var på langt nær så forseggjort som ditt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Og det er jo egentlig ikke nødvendig å strikke så forseggjort, garnet gjør jo mye av seg uansett :)

      Slett
  2. Veldig søt lue! Den var herlig i rød farge:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Jeg var usikker på om den kanskje blir litt sterk i fargen, så jeg tror jeg må sørge for at den havner hos et litt mørkt barn, ikke en med to blonde foreldre, i alle fall :P

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...