mandag 29. september 2014

På pinnene III

Bunadstrømper, bakside og forside
Mens resten av blogglandia har hatt UFO-september har jeg hatt "Legg opp flere prosjekter enn du har planer om å fullføre"-september.

Prosjektet som står lengst fra fullførelse er bunadstrømper til lillebror på pinne 2(!), med fletter og vridde og vrange masker i hopetall. Motivasjonen er ikke helt på topp for disse for tiden.










Nest minst ferdig er en liten babyjakke i Drops Baby Merino. Denne ligger på kontoret på fakultetet og er til de dagene der det primære strikketøyet av en eller annen grunn ikke er med. Heldagsforelesninger uten strikketøy er døden, så jeg trenger en back up. Mønsteret er særdeles løst basert på #1908 Hentesett fra Strikk til nøstebarn, strikkes fra toppen og ned og skal klippes opp til slutt.

Polkadott-topp
Jakken til mormor gjør sin andre opptreden i På pinnene, fordi den ikke har blitt prioritert høyt nok. Denne gangen stiller den med ermer og komplett bol, samt 11 omganger på bærestykket.

Det nærmer seg nå - jakke til mormor.

Og sist men ikke minst kommer pinnsvinjakka til meg selv. Den er basert på Sinnasau-jakka til Ann Myhre, men med annet mønster i salen. Denne mangler egentlig bare knappestolper og oppklipping, og blir nok ferdig i løpet av uka.

Sinnasau/pinnsvin. Sinna-pinnsvin? Pinnasau? Sinnsvin?
Jeg har strengt tatt enda et prosjekt på pinnene; jeg allerede begynt på halsen på en genser til meg selv. Det er så moro med ego-strikk, det er vanskelig å la være!

Tidligere innlegg;
På pinnene
På pinnene II

9 kommentarer:

  1. Så herlig med pinnsvin i stedet for sau!!! Må ha vært litt av en oppgave å få maskeantallet til å stemme!!! Ser ut som du er en normal strikker med mange prosjekter på gang!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var litt knot, men ikke så vanskelig som det kanskje kan se ut som. Fikk ikke økt i mønsteret, da, så økerundene måtte flyttes litt på :)
      Og det er nok et ganske vanlig antall, men jeg har for inntil noen måneder siden vært helt monogam - et prosjekt av gangen, så for meg virker det veldig mye :P

      Slett
    2. Ja, jeg holdt meg også tidligere til ett prosjekt. Den tid er forbi - det blir mange. Men de blir ferdige etterhvert - og det er jo et poeng...

      Slett
  2. Så mye fint! Jeg skjønner godt at du ikke er kjempemotivert for bunadsstrømpene på pinne 2 ... Jeg har ikke hatt så veldig UFO-september jeg heller, har lagt opp mer enn jeg har fullført og har oppdaget egostrikkingens gleder. Strikking skal jo være gøy, for det meste ihvertfall! Og UFOktober klinger jo enda bedre?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, egostrikk er jo kjempegøy! Bittelitt mer tidkrevende enn babystrikk, men på den annen side får vi jo glede av den lenger :) Men det er mulig det må bli UFOoktober, i alle fall på bunadstrømpene :P

      Slett
  3. Her var det mange spennende prosjekter på gang!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Det blir moro å se dem ferdig.

      Slett
  4. Svar
    1. Hehe, ja, det var det jeg syntes funka best også :P

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...