mandag 7. juli 2014

På pinnene II

Jeg har to prosjekter på pinnene; et ikke-noe-tenking-prosjekt, og et som krever litt mer konsentrasjon. Jeg har pleid å være en et-prosjekt-av-gangen type strikker, men jeg begynner å få øynene opp for fordelene med å ha flere prosjekter og ikke minst nivåer å variere mellom.


Det tanketomme prosjektet er en ny sommerfugljakke som jeg strikker til mormor. Hun får ikke sommerfugler på bolen, så foreløpig er det bare glattstrikk. Jeg tok bussen fra Oslo til Kristiansand i går og strikket 12 cm mens jeg hørte på Tusvik og Tønne. Jeg er egentlig mest glad i å strikke på kollektivtransport, of generelt har det ikke vært så mye av det i Oslo. Se bare her;



Og når jeg kan tenke litt mer og ikke står i fare for å bli busssyk strikker jeg på Totoro-vottene som lillesøster skal få som takk for at hun handlet for meg på dropssalget.


Og i tillegg skrangler flere fremtidige prosjekter rundt i hodet mitt, blant annet en Sinnasaujakke til meg selv, og bunadstrømper til lillebror, som akkurat har kjøpt seg bunad. Jeg kommer nok ikke til å strikke noen av dem akkurat sånn som oppskriften legger opp til, men det er jo litt av moroa med å strikke selv.

Tidligere innlegg;
På pinnene

5 kommentarer:

  1. Aiai, det var litt forskjell, ja! Jeg strikker omtrent aldri på kollektivtransport jeg, bortsett fra lengre togturer da, men det er en stund siden jeg tok det. Så jeg synes det er morsomt å lese at du foretrekker det :)

    Heldige mormor og søster! Og lillebror som får bunadsstrømper (nå begynte plutselig bæ bæ lille lam å surre i hodet mitt, " ... og to par strømper til bittelille bror", men jeg regner med du nøyer deg med ett par bunadsstrømper :D)

    Men du, "på pinnene II"? Hva skjedde med "på pinnene I?" Hilsen forvirret leser :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, jeg skal nok nøye meg med et par. Han er nemlig ikke så bitteliten, han er en lang og voksen slamp ;)
      På pinnene I postet jeg i februar, men kanskje jeg trenger å lenke til den, så ingen flere lesere skal bli forvirret ;)

      Slett
    2. Å ja, da er jeg med! Tenkte meg at gutten ikke var så liten ja :D

      Slett
  2. Morsomt bilde der du viser mengden strikket på tbane og busstur :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bra at du syntes det var morsomt :) Jeg syntes nemlig det var påfallende hvor mye jeg fikk strikket når jeg endelig fikk tatt en lang busstur :)

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...