onsdag 31. januar 2018

FWSS-lue

Kleskjeden FWSS har mange fine luer som ser litt hjemmestrikket ut, og som dermed inspirerer mange strikkere til å strikke kopier, særlig ettersom FWSS tar en ganske stiv pris for luene sine. Når jeg søker på FWSS i prosjekter på Ravelry får jeg 170 treff, så det er ikke bare jeg som foretrekker å strikke luene selv, heller enn å betale 500 kroner for det som i prinsippet et et par dagers arbeid.


Denne lua er inspirert av en lue FWSS hadde i kolleksjonen sin i fjor. Jeg strikket den først til en venninne som ønsket seg en rosa lue, og siden jeg hadde kjøpt mer en dobbelt så mye garn som jeg trengte strikket jeg en til meg selv også.


For å få brukt opp litt garn strikket jeg ribben i patentstrikk. Resultatet var en lue som er så myk som en sky og så varm som en liten ovn.

De myke fakta;
Mønster: Egenmekk
Garn: Dreamline Air og Dreamline Soul fra Du store alpakka
Pinner: 4 mm
På ravelry: FWSS hat with brioche


A hat in a fluffy alpacca yarn with a brioche stitch edging. So soft and warm.

2 kommentarer:

  1. Hyggelig å se deg igjen! Det er visst ikke mange som leser (eller kommenterer) blogger for tida, men fint med litt livstegn likevel :) Fin rosa lue! Ser deilig ut, jeg tror jeg må strikke meg et par luer til, jeg også. Det er jo fortsatt en stund til med vinter …

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg har "syndet" mye på det området selv - har hverken blogget eller lest andres blogger. Men jeg synes det er så hyggelig å ha noen spor av hva jeg har strikket, så prøver å ta meg sammen litt.
      Skulle gjerne sett at det ikke var noe luebehov, men vi bor nå en gang i Norge... :/

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...